Tłuszcze w diecie osoby starszej – Olej lniany i jego właściwości

W posiłkach spożywanych przez osobę starszą nie powinno zabraknąć dobrej jakości tłuszczów.  

Jednym z nich jest OLEJ LNIANY, który  charakteryzuje się jasną – słomkową barwą i delikatnym smakiem bez wyczuwalnej goryczki.  Spożywamy go tylko na zimno, bo w czasie podgrzewania zawarte w nim kwasy Omego-3 tracą swoje właściwości.

Olej lniany reguluje poziom cholesterolu we krwi, obniża ryzyko powstawania zatorów, rozszerza tętnice. Dzięki swoim właściwościom antyoksydacyjnym może chronić przed powstawaniem niektórych nowotworów.

 Osoby starsze powinny spożywać olej lniany również dlatego, że reguluje on pracę układu pokarmowego, wspomaga odchudzanie. Olej można stosować również zewnętrznie na wysuszoną skórę ciała lub zniszczone włosy.

Olej lniany najlepiej dodawać do sałatek, potraw lub spożywać 2-6 łyżek dziennie. 

Kupujmy olej lniany tłoczony na zimno, nierafinowany i który zawiera co najmniej 50% kwasu tłuszczowego Omega-3. Olej lniany powinien być przechowywany w lodówce w ciemnej butelce.  Po otwarciu powinniśmy zużyć go w ciągu miesiąca.

SPOŻYWANIE OLEJU PRZEZ OSOBY STARSZE ORAZ  CIERPIĄCE NA NADWRAŻLIWOŚĆ JELIT POWINNO ZAWSZE BYĆ SKONSULTOWANE Z LEKARZEM.